Projektový den

Dne 12.12. u nás na škole proběhla další projektová výuka, tentokrát laděná a protkaná nejen tématem světových jazyků, ale i reáliemi vybraných zemí. Žáci 4.-9. ročníku se v rámci třídy na den stali zástupci svého státu (4.A – Austrálie, 4.M – Nový Zéland, 5.A – Anglie, 5.M – Skotsko, 6.A – Irsko, 6.B – USA,

7.A – Norsko, 7.B – Německo, 8.A – Francie, 8.B – Španělsko, 9.A – Rusko, 9.B – Itálie) a jejich úkol spočíval v prezentaci a předání toho nejzajímavějšího z jejich země, ideálně s aktivním použitím jazyka dané země. Takto měli žáci možnost projevit svou kreativitu a pro nás učitele bylo zajímavé sledovat, jak si žáci s tímto nelehkým úkolem poradili a jakým způsobem a různými aktivitami návštěvníky svého státu „pohostili“ a přiměli k akci. Paleta aktivit byla opravdu pestrá – od pravé americké kavárny, kde si návštěvníci mohli za získané dolary ochutnat tradiční americké pochoutky, přes vyzkoušení si odpalu v typicky skotské hře zvan é golf až po ztvárnění živých obrazů známých francouzských míst a událostí. Cílem tohoto dne bylo, aby žáci sami na vlastní kůži prožili různorodost kultur a jazyků a  vyzkoušeli si vymyslet a nachystat aktivity pro žáky ostatních tříd. Jeden z účastníků 5. třídy se v rámci reflexe k tomuto dni vyjádřil takto: „Aktivity mě bavily, škoda, že jsme nestihli navštívit všechny státy. Líbilo se mi cestovat po škole, jako kdybychom cestovali po státech, ale stejně platí – všude dobře, doma nejlíp.“

Projektový den - Cizí jazyky

Možnost přidávání komentářů byla zrušena.